ساخت لوستر های کریستالی

ساخت لوستر های کریستالی

ساخت لوستر های کریستالی 2000 1333 مدیر سایت

ساخت لوستر های کریستالی

قرن­ها پیش، لوسترها به عنوان نگهدارنده شمع ­ها استفاده می­شدند. اما با گذشت زمان لوستر هایی با کریستال های سنگی در قرن هفدهم معرفی شدند. در واقع، کریستال های سنگی هم سن زمین و بسیار منحصر بفرد هستند که توسط رویدادهای جغرافیایی . پس از گذشت میلیون ها سال بوجود آمده اند. شیشه سازان فرانسوی سعی داشتند تا کریستال های سنگی را با قطره های شیشه ای قالب بندی کنند.

لوستر های کریستالی از محبوبیت ویژه ای برخوردارند و به عنوان یک نقطه کانونی در دکور منزل مورد استفاده قرار میگیرند. لوستر های کریستالی از ترکیب اجزای پیچیده شیشه با دمای بسیار بالا، ماسه سیلیس ذوب شده در کوره ها، سرب، خاکستر داغ و مواد دیگری ساخته می شوند. ترکیب همه این مواد، بخصوص اکسید سرب، باعث می شود تا کریستال سنگین تر و درخشنده تر و شفاف تر باشد و راحت تر برش بخورد و ظاهری منشوری پیدا کند.

 در سال 1676، یک بریتانیایی به نام جورج ریونسکرافت نوع جدیدی از شیشه را برای کریستال ها اختراع کرد. شیشه سنگ چخماق که حاوی مقدار زیادی اکسید سرب است. کریستال ها را می توانیم به سه گروه تقسیم کنیم کریستال اکسید سرب، نیمه سرب، تمام سرب. فرآیند روش ساخت لوستر های کریستال به گونه ای است که بسته به نوع طرح لوستر بازوهای ظریف لوستر از هر دو طرف به اندازه تعیین شده کشیده می شود که هرکدام از آنها به کمک طرح هایی پیچیده مزین شده اند.

 برای ساخت کریستال­ ها، ماسه سلیسی را به همراه سرب، خاکستر و مواد دیگر (برای کریستال­ های تیره ­تر) در کوره ذوب می­کنند. دمنده کریستال مقداری از کریستال­ های ذوب­ شده را در انتهای لوله­ اش جمع می­کند؛ سپس به کمک قالب­ های مخصوص، آن را به شکل بازوی موردنظرش فرم می­دهد. یک کانال در وسط برای سیم­های الکتریکی تعبیه شده است. در ادامه، دو کارگر به کمک یکدیگر تلاش می­کنند تا شیشه ذوب­شده را پیچ و تاب و تغییر فرم دهند تا به شکل طناب­مانند موردنظرشان برسد. این فرآیند بسیار ظریف و دشوار می­باشد و آن­ها باید کریستال را بصورت دقیقی انعطاف دهند. پس از پایان کار، قطعات اضافی هر دو طرف برش داده می­شود؛ با دمیدن هوای سرد فرآیند مستحکم ­سازی کریستال تسریع می­شود. سپس دو کارگر دیگر برروی قسمت پایینی کار می­کنند؛ به کمک روش ­های سنتی کریستال ذوب­

شده را در قالب قرار می­دهند که بعداً زیر فشار قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از افراد با استفاده از گیره­ ها برروی طراحی عناصر انتهایی کار می­کند تا یکی از آن­ها را به مانند فرم مورد­نظرش بکشد. یکی دیگر از فرآیند­های ظریف و دشوار. توده­ای از شیشه در یک قالب قرار می­گیرد و به مانند شکل موردنظر پمپ می­شود.همه اجزای لوستر دست­ ساز است و بصورت دستی جمع­آوری می­شود. همه ی شاخه های لوستر (بازوها) در یک سینی قرار می­گیرند که هرکدام از آن­ها به کمک یک رابط منحصر بفرد به سیم­کشی اصلی متصل می­شود. نهایتاً زیورآلات مورد نظر مثل اواع آویز باعث می شود تا این لوستر ها بدرخشند. سپس نوبت ساخت بازوی لوستر های کریستالی فرا می رسد و کارگران به کمک تجهیزات لازم شکل مورد نظرشان را درست می کنند. آن ها لوستر های کریستالی را ذره ذره و به صورت دستی می سازند، این کار بسیار خطرناک و در عین حال شگفت انگیز است.

 

S H A H B A Z   G A L L E R Y

شهباز گالری

طراحی بر مدار اصالت

 

Instagram | TelegramAparat |   LinkedIn YouTub

  

شهباز گالری با تکیه بر نیم قرن تجربه، امروزه نیاز شما را در برآورده کردن مکانی با “نور مناسب” و “هماهنگ با دکوراسیون فضا“، به خوبی می شناسد. طراحی، ساخت، نصب و خدمات سالیانه بعد از نصب، در انواع محصولات روشنایی (لوستر، آویز، …) تخصص ما در شهباز گالری است


 

پاسخگویی پشتیبانی: 10 صبح الی 5 بعد از ظهر
نشانی: تهران، خیابان پانزده خرداد غربی، جنب کوچه عطار، پلاک 843
شماره تماس: 021-55168723