لوستر های اماکن مذهبی

لوستر های اماکن مذهبی

لوستر های اماکن مذهبی 2000 1333 مدیر سایت

تولید لوستر های اماکن مذهبی

میگن هر انچه از دل بر بیاد به دل هم میشینه.

همه ی ما باور ها و ارزش هایی داریم که برای برخی مون رنگ و بوی مذهب و دین به خودشون گرفتن.

مسلمون های اهل دل عشققشون مسجد و حسینیه و کربلا و پابوس ضریح ها هست. ماهم در شهباز گالری افتخارمون به این هست که با تولید لوستر های اماکن مذهبی دین خودمون رو به ارزش های مردمانمون ادا کردیم. در مراحل #تهیه_لوسترهای_بزرگ_برای #مساجد، #تکیه ها یا #حسینیه ها یا حتی #امامزاده ها و صحن های متبرکه نکته های ظریفی وجود داره که ما با توجه به تجربمون در طی این سالها در #تولیدلوستر به برخی از اونها اینجا اشاره می کنیم تا اگر کسانی هستن که نیت خیری در دل دارن برای قدم برداشتن در راه #تهیه_روشنایی برای #اماکن_مذهبی مورد نطرشون بهتره که به این نکات توجه کنند. اول اینکه ازتون می خواهیم بعد از نیت به انجام چنین کار عظیمی در همان اول راه با خبره های این وادی تماس بگیرید؛ برای اینکه کارشناسان فنی از محل شما بازدید کنند تا بررسی های لازم برای #اقدامات_آماده_سازیه فضارو فراهم بکنند. از جمله اقداماتی که توسط تیم شهباز گالری صورت میگیره برای چک کردن آماده سازی فضای نصب شامل: 1- برآورد کردن تحمل وزن لوستر با توجه به مقاومت سقف هست 2- درصورت لزوم تقویت سازی مقاومت سقف 3- بررسی ضخامت قلاب و متراژ زنجیر اصلی سقف 4- چک کردن سیستم برق کشی محل نصب لوستر و موارد دیگه…

 در مرحله بعدی عکاسان ما به محل نصب خواهند اومد تا تصاویر مورد نظر رو جهت طراحی 3D عکاسی کنند سپس #طرحهای_اولیه از فضا طراحی میشه و به مشتری نشون داده میشه در اینجا با نظر کارشناس فنی ما و سلیقه مشتری تصمیمات مورد نیاز برای ساخت قطعی میشه. در اتخاذ این تصمیم نکات مهمی باید در نظر گرفته بشه که در اینجا به تعدادی از اونها اشاره می کنیم.

در نظر اول اینکه چه #طرح_هندسی برای لوستر در نظر گرفته بشه که این برمیگرده به سلیقه مشتری و نکات خیلی مهم دیگه ای مثل هماهنگی این طرح با محیط نصب که به سبک معماری آن مکان بر می گرده.

از نکات دیگه در انتخاب لوستر مناسب توجه به ابعاد فضایی که لوستر در اون قراره نصب بشه که ابعاد شامل : ارتفاع سطح از سقف و مساحت کل مورد نظر ما هست.

نکته بعدی #نورمحیط هست که ایا نور این مکان فقط توسط شعله های لوستر باید تامین بشه و یا اینکه نورهای کمکی طبیعی و یا مهتابی و نورهای مخفی هم داریم. دیگه اینکه کف پوش مکان ما چی هست و رنگ دیوارها هم از موارد دیگه ای هستش که بر روی تصمیم ما برای تایین تعداد شاخه لوستر ها و لامپ ها تاثیر گذاره همینطور نوع سرپیچ های لوستر ها هم در اینجا اهمیت داره.

نکته مهم دیگه در تولید لوستر های بزرگ اینه که جنس بدنه اصلی لوستر چی باشه، #فلز باشه؟ چه نوع فلزی باشه یا #شیشه باشه؟ بازهم بعد از نظر مشتری و توجه به سبک معماری اون محل، آب و هوا در این تصمیم بسیار تاثیر گذاره مثلا برای مکان های مرطوب لوستر های تمام کریستال اصولا توصیه نمیشه چراکه رطوبت محیط اونهارو مدام لک نشون میده .

با توجه به تمام این نکات در نهایت تصمیم میگیریم که چه لوستری با چه جنسی چه تعداد شاخه ای و در چه ابعادی در طول و قطر باید ساخته بشه. و اما در #قیمت_گذاری لوستر های بزرگ 3 تا المان بسیار تاثیر گذار داریم : 1- جنس اصلی شاخه های لوستر یعنی زیرکار اصلی 2- نوع آبکاری 3- جنس و تعداد آویزها . درمورد ساخت زیرکار یعنی جنس اصلی بدنه لوستر اگر فلزی باشه غالبا یا از جنس #آهن ساخته میشه و یا #برنج که در اصطلاح برنزی بهشون میگن. بالطبع اهن ارزون تر از فلز برنج هست اما مسایل خودش رو هم داره مثلا اینکه در طول زمان میتونه دچار خوردگی و یا زنگزدگی بشه به خصوص در مناطق رطوبت دار و همینطور اینکه ابکاری روی فلز برنج بسیار جلا و جلوه بهتری نصبت به اهن خواهد داشت. نکته تاثیر گذار دیگه در تعیین قیمت لوستر نوع ابکاری لوستر هست که بعد از اینکه تصمیم گرفتیم که #رنگ_لوسترچی باشه مثلا نقره ای یا طلایی یا انتیک باید به نکات ابکاری هم توجه کنید. اغلب سه نوع ابکاری در ایران رواج داره که به ترتیب کیفیت : ابکاری اب زرد، ابکاری فورتیک و ابکاری با طلای 24 عیار هست که بازهم بسته به بودجه مشتری میشه تصمیم گرفت که از کدوم نوع  ابکاری میشه استفاده کرد.

و در نهایت عامل تاثیر گذار دیگه در قیمت جنس اویزها یا همون کریستال ها هست در حال حاضر در ایران کریستال چینی وجود داره که خود اونها درجه بندی کیفیتی و قیمتی دارن و همینطور کریستال عصفور که ساخته شده کشور مصر هست که از لحاظ قیمتی حدود 3 برابر کریستال های دیگه گرون تره . بعد از توجه به تمام این نکات و تصمیم نهایی، لوستر وارد مرحله #ساخت و #تولید میشه لوستر های بزرگ، اغلب در همان کارخونه تولیدی در شرایطی که از سقف آویزون هستند قطعاتشون سوار هم میشن تا عیب و ایرادات کار در همون کارخونه دیده بشه و رفع بشه و در نهایت دوباره قطعات لوستر را باز می کنند و بسته بندی می کنند و به مکان مورد نظر لوستر حمل میشه و در اونجا دوباره قطعات لوستر سوار کار میشه و نصب نهایی صورت می گیرد. توجه داشته باشید که اگر از سازندگان اصیل این صنف خرید کرده باشید میتونه خیالتون راحت باشه که در هر زمانی حتی تا دهه های آتی روی تعویض و تعمیر قطعات اسیب دیده حساب کنید تیم شهباز گالری حتی برای #نظافت_لوستر های بزرگ با افراد حرفه ای این صنف میتونه کمک حال مشتریانش باشه .

برکت و روشنایی به قلب های پر مهر شما جاری باشه و دلشاد باشید. 

 

S H A H B A Z   G A L L E R Y

شهباز گالری

طراحی بر مدار اصالت

 

Instagram | TelegramAparat |   LinkedIn YouTub

  

شهباز گالری با تکیه بر نیم قرن تجربه، امروزه نیاز شما را در برآورده کردن مکانی با “نور مناسب” و “هماهنگ با دکوراسیون فضا“، به خوبی می شناسد. طراحی، ساخت، نصب و خدمات سالیانه بعد از نصب، در انواع محصولات روشنایی (لوستر، آویز، …) تخصص ما در شهباز گالری است


 

پاسخگویی پشتیبانی: 10 صبح الی 5 بعد از ظهر
نشانی: تهران، خیابان پانزده خرداد غربی، جنب کوچه عطار، پلاک 843
شماره تماس: 021-55168723