تاریخچه لوستر در جهان

تاریخچه لوستر در جهان

تاریخچه لوستر در جهان 2000 1333 مدیر سایت
  • تاریخچه لوستر فلاندرهلندی
    گفتیم که تا قبل از قرن 15 میلادی لوسترها اغلب به شکل چوبی یا آهنی بودن ولی بعد از قرن 15 ام با رونق صنعت فلزکاری لوسترهایی از جنس فلز برنج با نام برنجی هلندی یا همون فلاندر به وجود اومدن که از نظر ظاهری یه کره برنجی بزرگ بودن به عنوان بدنه اصلی و مجموعه چندین کره برای تکیه گاه شاخه ها به لوستر ها نورافشانی آنها به دلیل بازتاب نور از سطح صاف برنج بیشتر از لوسترهای چوبی و آهنی بود و به همین دلیل این سبک با استقبال زیادی روبرو شد اوج محبوبیت این سبک هم در دوره ی لویی سیزدهم در فرانسه بود که اغلب لوسترها با نمادی از عقاب دوسر چهره های مذهبی و گلهای برجسته طراحی میشدند.
  • کریستال سنگ فرانسوی
    با تحولاتی که در صنعت شیشه سازی رخ داد برای اولین بار صنعتکاران فرانسوی کریستال سنگ را برای تولید لوستر به کار گرفتند. کریستال سنگ یا در کوهی نوعی کوارتز شفاف است که شباهت به الماس داشته و بهترین بازتاب نور عالی را دارد. لوستر کریستال سنگ شامل یک قاب فلزی با طرح های تزئینی است که با آویز کریستال، آویز اشکی و طرح هایی از گل و بوته طراحی شده بودند. قبل از ماشینی شدن صنعت لوستر در جهان، آویزهای اشکی به صورت دستی تراش داده می شدند. نمونه های زیبایی از این لوستر را در قصر ورسای می توانید ببینید که شکوهی به قدمت تاریخ دادند.
  • لوستر شیشه ای انگلیسی
    با ادامه تحولات در صنعت شیشه سازی حدودا در سال 1600 میلادی در انگلستان تولید شیشه با سلیس خاص ترصنعت شیشه سازی را متحول کرد این نوع شیشه به خوبی میتوانست برش بخورد و وضوح بیشتری از شیشه های معمولی داشت و همینطور بازتاب نور روی شیشه با انعکاسی زیبا باعث ایجاد نور با طیف رنگین کمانی میشد صنعتگران انگلیسی اولین ابداع کنندگان لوسترهای شیشه ای در جهان هستند که توانستند لوسترهای با کیفیت و بازتاب نور بی نظیری را تولید کنند. این تکنولوژِی منجر به ساخت با کیفیت ترین لوسترها در آن زمان شده است.تا به امروزه با پیشرفت تکنولوژی صنایع لوستر سازی نیز درحال بهبود است.

S H A H B A Z   G A L L E R Y

شهباز گالری

طراحی بر مدار اصالت

 

Instagram | TelegramAparat |   LinkedIn YouTub

  

شهباز گالری با تکیه بر نیم قرن تجربه، امروزه نیاز شما را در برآورده کردن مکانی با “نور مناسب” و “هماهنگ با دکوراسیون فضا“، به خوبی می شناسد. طراحی، ساخت، نصب و خدمات سالیانه بعد از نصب، در انواع محصولات روشنایی (لوستر، آویز، …) تخصص ما در شهباز گالری است


 

پاسخگویی پشتیبانی: 10 صبح الی 5 بعد از ظهر
نشانی: تهران، خیابان پانزده خرداد غربی، جنب کوچه عطار، پلاک 843
شماره تماس: 021-55168723