لوستر را برای چه فضایی میخواهید استفاده نمایید

لوستر را برای چه فضایی میخواهید استفاده نمایید

لوستر را برای چه فضایی میخواهید استفاده نمایید 2000 1333 مدیر سایت

مدل لوستر

همانطوری که برای دکوراسیون منزل به این نکته که همه لوازم از لحاظ مدل و سبک با هم همخوانی داشته باشند باید در مورد لوستر نیز به این نکته توجه داشته باشید که لوستر انتخابی مکمل دکوراسیون شما باشد.

اگر خانه تان را به سبک سنتی چیده اید از انتخاب کردن لوسترهایی با جنس فلز یا چوب پرهیز کنید. انتخاب لوسترهای مدرن را برای فضایی که به صورت سنتی چیده شده چندان مناسب نیست. لوسترهای بلوری و کریستال به نظر بهترین انتخاب برای یک خانه سنتی هستند.
اگر اتاق نشیمن شما زوایای زیادی دارد یا اسبابی که در آن استفاده شده پر از زاویه است، بهتر است از یک لوستر گرد و بدون زاویه برای تلطیف این فضا استفاده کنید.

لوستر را برای چه فضایی میخواهید استفاده نمایید.

لوستر را برای چه فضایی در نظر گرفته ایدلوستر را برای فضای نشیمن و پذیرایی می خواهید یا آشپرخانه و اتاق خواب یا اتاق خواب کودک یا راهرو و یا …؟
اینکه مکان مورد استفاده لوستر کجاست بر انتخاب شما تاثیر به سزایی دارد. مثلا استفاده از لوستر های حبابی در اتاق نشیمن و پذیرایی اصلا توصیه نمی شود. اما همین لوسترها در
فضای حال، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. لوسترهایی که از چوب در طراحی آنها استفاده شده، همخوانی بسیار خوبی با فضای آشپرخانه یا اتاق خواب خواهند داشت؛ چرا
که در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هارمونی لازم بین فضا و لوستر صورت می گیرد. معمولا در فضای نشیمن و پذیرایی لوسترهای حجیم و سنگین و در سایر فضاها لوسترهای کم حجم و سبک مورد استفاده قرار می گیرد.
همانطور که لوسترهای پخش کننده نور در اتاق نشمین زیبایی و شکوه دارد، استفاده از آن در اتاق خواب نامناسب است. در اتاق خواب باید سعی کنید لوسترهایی انتخاب شود که نور آن
رو به بالاست و نور کاملا به ملایمت به محیط خواب شما تابانده می شود؛ در آشپزخانه نورها باید رو به پایین باشند تا بیشترین نور به فضا برسد تا کار با دقت و ایمنی صورت بپذیرد.
برای موارد تخصصی تر حتما با مشاورین ما مشورت کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که بایستی در انتخاب لوستر در نظر بگیرید این هست که صلیقه شخصی شما هم مهم می باشد چرا که اعتقاد ما این است که زیبایی واژه نسبی هست با رعایت کردن تمام موارد بازهم این شما هستید که با توجه به شرایطی درونی منزل بایستی تصمیم نهایی را بگیرید.
همچنان که به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیونی هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبک را در نظر می گیرید در تهیه لوستر نیز این مهم را مورد توجه قرار دهید به عنوان مثال در یک فضای  البته مشاورین فروشگاه مرکزی لوستر بازارچه کیمیا  همیشه جهت هرگونه مشاوره در خدمت شما هستند.

 اتاق پذیرایی

لوستر های مدل سنتی یا شبیه به آن با طرح ها و نقش های ایرانی و قدیمی ساخته میشوند و مناسب مکان هایی هستند که از دکوراسیون کلاسیک استفاده میکنند در بیشتر لوستر های سنتی بر روی بدنه و شاخه ها نیز با دست کار میشود تا جنبه زیبایی آن بیشتر شود. لوستر های سنتی جدا از زیبایی خاصی که دارند مشکلاتی را نیز به دنبال خود دارند، یکی از این مشکلات وزن زیاد این دست لوستر ها می باشد که ممکن است نصب لوستر با مشکلاتی مواجه کند. یکی دیگر از مشکلات این قبیل لوستر ها احتمال سیاه شدن آنها با مرور زمان می باشد.

در صورتی که در خانه ی آپارتمانی ساکن هستید بهتر است از لوستر های سقفی استفاده نمایید. لوستر های سقفی معمولا از یک صفحه استیل و مجموعه لامپ های سوزنی تشکیل شده اند. در صورتی که از لوستر تنها برای جنبه زیبایی آن استفاده میکنید بهتر است از این مدل لوستر استفاده نمایید.

لامپ های سوزنی نور خوبی ساطع میکنند ولی مصرف برق آنها بالاست و همچنین خیلی زود از بین میروند و اصلا برای لوستر هایی که به منظور تامین روشنایی در محل قرار داده شده اند توصیه نمیشود.

 اتاق  خواب

لوستر های پخش کننده نور برای اتاق خواب به هیچ وجه مناسب نیستند به دلیل آنکه این لوستر ها با ایجاد نور زیاد در اتاق خواب مزاحمت زیادی برای استراحت و آرامش افراد در هنگام خواب ایجاد میکنند. بهتر است برای اتاق خواب از لوستر هایی استفاده کنید که نور را به سمت بالا سوق میدهند دلیل آن هم این است که این قبیل لوستر ها علاوه بر زیبایی باعث میشوند که نور مناسبی بر روی تخت منعکس شود و مزاحمتی برای خواب شما نداشته باشد.

ممکن است خانه شما یک خوابه باشد. در این صورت شما بلاجبار مجبور هستید از اتاق خود برای مطالعه کار با کامپیوتر و … نیز استفاده نمایید، در این صورت شما باید لوستری انتخاب کنید که از آویز های مناسبی برخوردار هستند و به دلیل داشتن حباب های مناسب و سرپایین بودن آنها میتوانند نور مناسب فعالیت های شما در اتاق را فراهم نمایند، البته لازم به ذکر است که بهتر است شما در اتاق خود یک روشنایی با نور ملایم نیز داشته باشید تا در صورتی که نیازی به لوستر نداشتید از آن استفاده نمایید.

 

 لوستر مناسب برای هر بخش از منزل

لوستر های مناسب اتاق پذیرایی

برای اینکه بتوانید برای پذیرایی خود بهترین لوستر ممکنه را انتخاب کنید باید به یک سری نکات توجه کنید که اولین نکته آن این است که لوستر سنتی تنها مناسب دکوراسیون سنتی می باشد و برای دکوراسیون کلاسیک  لوستر کلاسیک مناسب تر است به همین منظور شاهد این هستیم که بر روی ستون و شاخه های لوستر با دست طرح و نقش داده میشود تا باعث زیبا تر شدن و جلوه بیشتر آن شوند. البته باید در نظر داشته باشید که لوستر کلاسیک دو مشکل اساسی دارند که شامل وزن زیاد آنها و احتمال سیاه شدن تدریجی در صورت عدم رسیدگی مناسب می باشد. ذکر این نکته لازم است که لوستر هایی که از جنس برنج، نقره و آب طلا هستند نسبت به لوستر های برنزی از قیمت بالاتری بر خوردار می باشند.

پیشنهاد ما برای خانه های ویلایی استفاده از لوستر های کریستالی می باشد این دست از لوستر ها که سراسر از کریستال پر شده اند. لوستر های کریستالی معمولا برای خانه های عادی که نه از دکوراسیون سنتی و نه مدرن استفاده میکنند به کار می رود، در صورتی که برای منزل خود از لوستر کریستالی استفاده میکنید باید بتوانید کریستال اصل از تقلبی را تشخیص دهید. کریستال اصلی بی رنگ و بدون حباب است.

لوستر اتاق پذیرایی

در صورتی که میخواهید زیبایی خانه خود را دو چندان کنید. به همین منظور میتوانید از لوستر های شید دار استفاده کنید. شید باعث پخش شدن ملایم نور در سطح منزل میشود ولی تنها مسئله ای که در این میان وجود دارد تزئینی بودن اینگونه لوستر ها می باشد و شما باید برای استفاده از لوستر شید دار حما از دیوار کوب یا آباژور برای تامین مناسب نور نیز استفاده کنید.

یک نکته مهم برای خرید لوستر  شید دار وجود دارد و آن این است که در انتخاب جنس شید ها دقت نمایید تا حرارت لامپها به شید ها آسیبی وارد نکند. راهنمایی ما برای خرید شید ها این است که شید ها را در رنگ های معقول تری تهیه نمایید تا بتوانید آنها را با سایر رنگها هماهنگ کنید و لوستر خود را زیبا تر نمایید.

لوستر مناسب اتاق خواب

لوستر های پخش کننده نور به هیچ وجه برای اتاق خواب مناسب نیستند به دلیل آنکه با انتشار نور فراروان بر روی خواب شما و کیفیت آن تاثیر میگذارند بهترین گذینه برای اتاق خواب استفاده از لوستر هایی است که نور را به سمت سقف هدایت میکنند  و علاوه بر زیبایی خاصی که به نورپردازی اتاق خواب شما میدهند باعث ایجاد نور ملایم بر روی تخت خواب شما میشود.      انتخاب لوستر برای آشپزخانه

برای آشپزخانه بهترین انتخاب، انتخاب یک لوستر آویز می باشد که آنرا بر روی میز آشپزخانه نصب مینمایند و میتوان به آنها تا 3 روشنایی اضافه کرد.

 

-کدام یک از اتاق یا اتاقهای شما نیاز به لوستر دارد؟

از آنجایی که هر فضایی میزان مشخصی از نور را نیاز دارد، آویختن لوسترهایی با شاخه‌های متعدد و در نتیجه لامپ‌های زیادتر از آن مقدار مورد نیاز نه تنها غیرضروری بلکه مازاد است بنابراین مجبور خواهید بود لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش کنید که این موضوع از زیبایی لوستر شما می‌کاهد. بهتر است برای اتا‌ق‌های کوچک‌تر لوستر‌هایی با شاخه‌های کمتر را انتخاب کنید. تعیین محل نصب لوستر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا انتخاب محل نامناسب می‌تواند نه تنها ترکیب اتاق را به هم بزند بلکه باعث شود زیبایی و ارزش لوستر نیز به چشم نیاید. اگر لوستر را در اتاق پذیرایی و برای روشن کردن مبلمان استیل به کار می‌برید، اطمینان حاصل کنید که شعاع‌های نور حاصل از آن تمام قطعات مبلمان را در برگرفته و به یک میزان روشن کند.

 

-آیا خانه شما سنتی هست یا خیر؟

همچنان که به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیون هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبک را در نظر می‌گیرید در هنگام خرید لوستر نیز این موضوع را باید مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال در یک فضای کاملا مدرن، آویختن لوستری با آویزهای کریستالی کاری نامناسب بوده و به لحاظ دکوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می‌شود.

 

برای هر دکوراسیون چه لوستری انتخاب کنیم؟
الویت اول جهت انتخاب لوستر سلیقه ی مشتری هست واینکه مشتری به کدامیک از سبکهای لوستر علاقه ی بیشتری دارد.
 دیدگاه طراحان و دیزاینرهای دکوراسیون داخلی برای انتخاب لوستر :
برای دکوراسیون های سلطنتی و اشرافی معمولا از لوسترهای شاخه ای فوق لوکس و لوسترهای شاخه ای کریستالی استفاده می شود. لوسترهای شاخه ای فوق لوکس رنگ طلایی دارند که متناسب با مبلمان های استیل و سلطنتی است که رنگ طلایی در این مبلمانها به کار رفته باشد. لوسترهای شاخه ای کریستالی رنگهای سفید، قهوه ای ، شامپاینی و عسلی دارند که پیشنهاد می شود در زمان خرید رنگ لوستر با رنگ مبلمان یا پرده یا رنگ دیوارها هم خوانی داشته باشد.لوسترهای شاخه ای فوق لوکس و کریستالی لوسترهایی با ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی دارند و وابسته به مد نیستند.
برای دکوراسیون های اسپرت از لوسترهای ال ای دی و سوزنی استفاده می شود.قیمت این لوسترها مناسبتر هست و رنگ کریستالهای آنها سفید، شامپاینی و دودی می باشد که در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشت که رنگ دکوراسیون با رنگ کریستالها هم خوانی داشته باشد. انتخاب شکل کفی لوستر هم وابسته به ساختار و طرح های سقف های کاذب امروزی می باشد و دیگر اینکه اگر مبلمان شما لبه های گرد و منحنی دارد از کفی گرد یا بیضی استفاده کنید ، و اگر لبه های تیز و قائم مانند دارند از کفی های مربع یا مستطیل شکل… لوسترهای ال ای دی متناسب با سقف های کوتاه نیز می باشد.
لوسترهای ریسه ای متناسب برای سقف های بلند است که نیاز به لوستری با ارتفاع بلند داشته باشد.
لوسترهای آویز نیز متناسب برای اتاق های خواب و آشپزخانه می باشد. برای اتاق کودک لوسترهای آویز با رنگ بندی های شاد متناسبتر هست و برای آشپزخانه لوسترهای آویز ترکیبی چوب و بلور جهت تناسب با کابینت ها و تامین کردن نور محیط.
از لوسترهای آویز فلزی یا ترکیب بلور و فلز برای طراحی دکور مکان های تجاری نیز استفاده می شود به صورت تکی اما به تعداد زیاد که بسیار شیک و ساده می باشد.
در دهه های گذشته فقط در منازل و هتل ها و جاهای خاصی از لوستر استفاده میشد اما امروزه برای دیده شدن در هر کاری زیبایی و طراحی داخلی حرف اول را میزند، بنابراین  با استفاده از لوستر محیط منزل و کار و تجارت خود را زیباتر و چشمگیرتر و دلنوازتر کنید. هرگز در خرید لوستر خساست به خرج ندهید و دست و دل بازانه وارد عمل بشوید، چون در بازار لوستر، اجناس متفرقه و تقلبی با کیفییت بد بسیار بیشتر از لوسترهای اصل و کیفیت بالا یافت می شود. و اگر دنبال لوستر با قیمت ارزان باشید شک نکنید که به دام لوسترهای تقلبی خواهید افتاد که از این لوسترهای تقلبی ارزان خیلی زود دلزده خواهید شد و این لوسترها به علت کیفیت پایین  زود خراب می شوند و بهتر اینگونه عرض کنیم که یکبار مصرف می باشند.

 

 

 

 

S H A H B A Z   G A L L E R Y

شهباز گالری

طراحی بر مدار اصالت

 

Instagram | TelegramAparat |   LinkedIn YouTub

  

شهباز گالری با تکیه بر نیم قرن تجربه، امروزه نیاز شما را در برآورده کردن مکانی با “نور مناسب” و “هماهنگ با دکوراسیون فضا“، به خوبی می شناسد. طراحی، ساخت، نصب و خدمات سالیانه بعد از نصب، در انواع محصولات روشنایی (لوستر، آویز، …) تخصص ما در شهباز گالری است


 

پاسخگویی پشتیبانی: 10 صبح الی 5 بعد از ظهر
نشانی: تهران، خیابان پانزده خرداد غربی، جنب کوچه عطار، پلاک 843
شماره تماس: 021-55168723